fbpx

Allmänna villkor

1. INTRODUKTION

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag.

Bolagsinformation

Företagsnamn: unBooze AB
Organisationsnummer: 559269-2841
Hemsida: www.unbooze.se
Kontakt: info@unbooze.se

2. ALLMÄNT

De här villkoren är tillämpliga på det köpeavtal som du sluter med unBooze AB, avtal om köp är upprättad då din beställning av någon av våra tjänster blivit godkänd. Vi förbehåller oss rätten att vid felaktigheter av t.ex. pris eller tryck att korrigera detta fel i efterhand och skulle du som konsument inte vara nöjd med korrigeringen har du rätt att avboka din order.

Alla försök till bedrägerier anmäls till polisen av unBooze AB.
Vi reserverar oss för slutförsäljning.

3. BETALNING
3.1 Priser

Priserna på hemsidan och i offerter anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. Fraktkostnad och eventuell administrationsavgift kan tillkomma, se ytterligare information nedan. unBooze AB reserverar sig för eventuella fel, exempelvis prisuppgifter, kampanjer, rabattkoder eller produktuppgifter som kan uppstå online.

3.3 Betalningsalternativ

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Med PayPal Checkout har du som kund flexibiliteten att betala som du vill vill med PayPal, alternativa betalningsmetoder och betalkort, en lösning som fungerar världen över.

3.4 Kreditupplysning

Vi förbehåller oss rätten att göra en kreditupplysning på dig.

3. FRAKT OCH LEVERANS

Vi erbjuder följande leveransmetoder:
Frakt med DHL från 95kr för leveranser inom Sverige till närmaste utlämningsställe.
Hemleverans med PostNord i hela Sverige, pris är baserat på den zon man tillhör och räknas ut i kassan.

Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. I kassan kommer du att kunna välja mellan de olika fraktsätt som vi erbjuder. Idag använder vi oss av DHL för leverans. Upphämtning av beställning vid utlämningsställe kan lösas enligt överenskommelse och personligen av dig som beställt.

4.1 Leveranssätt

unBooze AB skickar din order som paket inom Sverige. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av transportör eller ombud.

4.2 Fel i leverans

Skulle du mot förmodan ta emot en order som du inte beställt, tar du kontakt med oss på info@unbooze.se så hjälper vi dig.

4.3 Transportskada

Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, ska detta anmälas omgående till det utlämningsställe där paketet hämtats. Där kommer du också få hjälp med att göra en skadeanmälan.

Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din order.

4.4 Leveranstider

Köp av varor som du handlat i vår butik online levereras normalt efter 3-5 arbetsdagar till din bostad eller till ditt utlämningsställe, beroende på vilket fraktalternativ du har valt vid genomförande av köp. Vi reserverar oss för eventuella förseningar.

4.5 Ej levererad order

Om din order har levererats till dig, men du trots detta menar att du inte har mottagit detta måste du höra av dig till info@unbooze.se, inom 3 dagar.

5. ÅNGER-, RETUR- OCH BYTESRÄTT
5.1 Allmänt

Hos unBooze AB har du enligt lag 14 dagar öppet köp när du handlar i vår butik. Du kan alltså returnera din order inom 14 dagar från det att beställningen hämtats ut och du har möjlighet att få hela beloppet återbetalat. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. För mer information om villkor, retur och ångerrätt se nedan.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

5.2 Avbeställning

Om du vill avbeställa en lagd order, kontakta oss på mail: info@unbooze.se. Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa ordern och du är därför skyldig att ta emot din order. Om du därefter vill göra en retur gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering.

5.3 Ångerrätt

Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) genom att meddela oss på: info@unbooze.se. Artikeln ska returneras väl emballerad, ej bruten förpackning, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returen måste godkännas av unBooze AB innan kund skickar tillbaka sin beställning och som kund står du för returkostnad enligt transportörens portotabell och har ansvar för varan till dess att den har kommit tillbaka till unBooze AB. Säkerställ emballage och packa paketet korrekt.

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Returer skickas till:
unBooze AB
Köpmangatan 12
29532 Bromölla

unBooze AB kommer att återbetala tillbaka hela summan inom 10 dagar från och med att varorna har återkommit och kontrollerats. En förutsättning för godkänd retur är att varorna skickas tillbaka i sitt ursprungliga skick.

5.4 Ej uthämtat paket

Ett paket som inte hämtas ut från ombud inom 10 dagar returneras automatiskt. En beställning som anländer till vårt lager i retur på grund av att köparen inte hämtat paketet vid ombud blir debiterad minst 500 kr inkl. moms i administrativ kostnad.

6. REKLAMATION

Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen. För att utföra en reklamation behöver du kontakta oss på info@unbooze.se så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.

7. TVIST

Vid klagomål eller synpunkter som gäller tjänster eller produkter bör dessa lämnas till info@unbooze.se. Om du är missnöjd med hanteringen är du välkommen att vända dig till din lokala konsumentvägledare eller allmänna reklamationsnämnden.

8. RESERVATION

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning eller missberäkning av antal varor på lager och i dessa fall har unBooze AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella betalningar som gjort av dig. Om detta uppkommer, tar vi kontakt med dig för att lösa situationen på bästa sätt.

9. FORCE MAJEURE

Vid händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrade omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till Force Majeure. Detta innebär att unBooze AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

10. INTEGRITETSPOLICY

När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på info@unbooze.se.

10.1 Varför?

unBooze AB samlar in och behandlar dina personuppgifter för att du ska kunna genomföra köp, samt för att vi ska kunna kontakta dig i service och informationsärenden.

10.2 Vilka?

Vi samlar och tillhandahåller enbart information som du personligen har lämnat till oss. De personuppgifter som vi samlar in inkluderat ditt namn, telefonnummer, e-postadress, privat adress, handel-information samt behandlingsinformation. När du väljer att betala med faktura måste du även uppge ditt personnummer. Personnummer och kortnummer lagras av Klarna som i sin tur hanterar den helt enligt GDPR-regelverket.

10.3 Hur länge?

Vi sparar dina uppgifter så länge som det finns behov för att uppfylla de ändamål som vi angivit ovan. De sparas även under den tid som krävs enligt tillämplig lag, t.ex. bokföringslagen.

10.4 När?

Ditt namn och din adress kommer att finnas synligt på det paket som skickas till dig med dina beställning. Ditt telefonnummer kan vi eller våra externa transportörer använda för att komma i kontakt med dig gällande leverans eller beställning.