Köp av varor som du handlat i vår butik online levereras normalt efter 3-5 arbetsdagar till din bostad eller till ditt utlämningsställe, beroende på vilket fraktalternativ du har valt vid genomförande av köp. Just nu har vi möjlighet till avhämtning på vårt lager, leverans till ombud med DHL eller hemleverans med PostNord.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning.
Upphämtning av beställning vid utlämningsställe kan lösas enligt överenskommelse och personligen av dig som beställt.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Med PayPal Checkout har du som kund flexibiliteten att betala som du vill vill med PayPal, alternativa betalningsmetoder och betalkort, en lösning som fungerar världen över.
I fysisk butik kan du betala med kort eller swish. Vi hanterar inga kontanter.
Frakt från 85kr för leveranser inom Sverige, DHL till närmsta ombud. Det finns även möjlighet att välja hemleverans där PostNord levererar, pris baseras på region och räknas ut i kassan.
Fri Frakt för beställningar över 650:-.
Hos unBooze AB har du enligt lag 14 dagar öppet köp när du handlar i vår butik. Du kan alltså returnera din order inom 14 dagar från det att beställningen hämtats ut och du har möjlighet att få hela beloppet återbetalat. Varan ska då vara i oförändrat skick – det vill säga den får inte vara använd, men får givetvis ha packats upp och kontrollerats försiktigt. För mer information om villkor, retur och ångerrätt se nedan.
Om du vill avbeställa en lagd order, kontakta oss på mail: info@unbooze.se. Om din beställning redan har hunnit bli expedierad är det inte längre möjligt att avbeställa ordern och du är därför skyldig att ta emot din order. Om du därefter vill göra en retur gäller ordinarie villkor för ångerrätt och returhantering.
Ett paket som inte hämtas ut från ombud inom 10 dagar returneras automatiskt. En beställning som anländer till vårt lager i retur på grund av att köparen inte hämtat paketet hos ombud blir debiterad minimum 500 kr inkl. moms i administrativ kostnad som inkluderar fraktbolagens returavgifter.
Returen måste godkännas av unBooze AB innan du skickar tillbaka din beställning och som kund står du för returkostnad enligt transportörens portotabell och har ansvar för varan till dess att den har kommit tillbaka till unBooze AB. Säkerställ emballage och packa paketet korrekt.
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Returer skickas till:
unBooze AB
Köpmangatan 12
29532 Bromölla
Som privatperson omfattas du av konsumentköplagen. För att utföra en reklamation behöver du kontakta oss på info@unbooze.se så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.
Vi ersätter inte kosmetiska skador på flaskor, burkar och glas, som tex skadade etiketter, återbrukade flaskor (som då ser slitna ut), fabrikstillverkning med ojämna kanter mm.
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (GDPR) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post på info@unbooze.se.